Lyckad introduktionskurs för sömnad med Textil Design Skolan i Storvik.

Lyckad introduktionskurs för sömnad i Storvik

Den 27-28 maj genomfördes en två dagars introduktionskurs i sömnad i regi av Textil Design Skolan i Storvik. Kursen var fullbokad  och fick mycket goda vitsord av deltagarna som fick lära sig grunderna om sömnad, mönsterkonstruktion, formgivning och design.

– Det är så kul att första kursen blev så lyckad, säger Birgitta Persson, ägare och kursledare. Våra kurser vänder sig till deltagare som vill lära sig sy på riktigt, komma igång med att börja sy. Det kan vara att få en ny hobby eller till och med börja arbeta med det mer professionellt.

Eleverna ansåg att kursen uppfyllde förväntan och bland utvärderingen fanns bl.a. följande citat på frågan: Uppfyllde kursen din förväntan?
"Oja, mer än förväntan!"
"Ja, en väldigt bra start!"
"Ja, absolut!"
"Verkligen"
"Ja med råge och dessutom få träffa en massa trevliga människor"
"Ja, det tycker jag. Det gav mig viktiga grundläggande kunskaper som med repetition på egen hand ger mig en bra bas att utgå ifrån"